reklama

Prečo slávim Vianoce?

Za posledných pár dni ma stretla niekoľkokrát otázka, ktorú som uviedol v názve. Som rád. Zamyslel som sa a teraz Vám môžem predložiť môj názor.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Otázku, ktorú som predložil v nadpise som dostal práve preto, lebo ten kto ma pozná vie, že nie som zrovna veriaci človek, minimálne k tomu, čo píše Biblia a tak mnohých zaujíma, prečo vlastne Vianoce slávim.

Ako už všetci vieme, a je nám vštepované od malička, Vianoce sú kresťanský sviatok, kedy oslavujeme narodenie Ježiša Krista. Je tomu tak aj v tejto dobe?

Podľa môjho názoru už dávno nie. Pre niektorých sú Vianoce stresom, či len marketingovým ťahom, pre ďalších prihlúple dávanie darčekov alebo klamanie malých detí. Ja sa však nestotožňujem ani s jedným z týchto depresívnych názorov. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vianoce zbožňujem už od malička a hoc som bol vychovávaný vo viere, po dospelosti som k nej už neiklinoval. Vianočné sviatky, však milujem z iného dôvodu ako pre narodenie Ježiša. Mestá žijú, pretože všade vôkol nás môžeme nájsť blikajúce svetielka a či veľké vianočné gule, ktoré sa svojím leskom snažia zakryť hnusotu dnešných neumeleckých a funckionalistických budov. Mnoho ľudí, či už s punčom alebo cigánskou v ruke, ktorí si šťastne blahoželajú k úspešnému roku, ktorý sa za pár týždňov chýli ku koncu. Je to ale príležitosť aj pre rodinu, kedy sa zabudne na pracovné záväzky, kedy rodina znovu zasadne spoločne za stôl, bez toho, aby sa pri jedle nachádzali tablety, smartphony, alebo malicherné manželské hádky. A darčeky? Samozrejme sa na ne každý teší, či už deti alebo dospelí a prečo nie? Krásne dotvárajú to, na čo v celom tomto svete zabúdame. Rodinné šťastie a lásku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže pre mňa sú Vianoce zabudnutím na stres a krásnym odpočinkom, ktorý si tak isto, na zimu, dopriala aj naša príroda.

Viem, že mnohí by mi iste povedali, že práve toto spôsobilo Ježišove narodenie a o to práve Ježišovi išlo. O lásku, pokoj a mier. Na druhú stranu všetci, či už veriaci alebo nie, vieme, že sa Ježiš narodil v marci a dátum Vianoc sa ustanovil práve vďaka pohanskému sviatku zimného slnovratu Kračún. Takže, či už tu kresťanstvo bolo alebo nie, Vianoce/Kračún sa slávili stále.

Príjemný deň a ešte príjemnejšie prichádzajúce vianočné sviatky všetkým! :)

Marek

Marek Jánoš

Marek Jánoš

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Marek, mám 20 rokov a svoj život sa snažím žiť naplno. Po strednej škole som si našiel ihneď prácu, osamostatnil sa od rodiny a začal sa vo voľnom čase vzdelávať v literatúre, písaní a histórií.V mojom živote je jednoznačný základ láska a opora. Rád posedím s kamarátmi pri nejakom zaujímavom dialógu, no pivko nesmie chýbať. To by bolo v rýchlosti z mojej strany asi všetko. Pekný deň. Zoznam autorových rubrík:  ZačiatokMoja tvorbaIné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu