reklama

Ech, zas tí emigranti

V posledných dňoch, ba týždňoch nečítam na slovenských a českých stránkach, či sociálnych sieťach nič iné, ako téma emigrantov z Afriky do Európy. Poďme sa na to pozrieť z iného hľadiska a poďme byť menej rasistickí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Niekoľko desiatok tisíc migrantov sa usídlilo na území Európy podľa kvót EÚ. Aký je základný dôvod ich prijímania? Pravdepodobne humanitárna pomoc a dopyt, ktorý vznikol kvôli veľkému počtu neobsadených pracovných miest.

Skúsim sa na to pozrieť z pohľadu „černocha“, ktorý uteká z vlastného štátu kvôli vojne, znásilňovaniu žien a nedostatku jedla. Jednoznačne by som urobil presne to isté, čo on. Utiekol, akýmkoľvek spôsobom, ktorý by mi dal aspoň kúsok nádeje, Však prečo nie? Čo tým môžem stratiť?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetci ľudia z územia ČR a SR za tým vidia ihneď armádu moslimov, ktorí chcú vyvraždiť všetkých do jedného. Je tomu naozaj tak? Ja som slovák a hoc štát v ktorom som sa narodil je založený na kresťanskej kultúre a mám v rodnom liste napísané kresťan, pretože som to dostal do vienka, časom som zistil, že ním nie som a ani sa k ľuďom zo žiadneho vierovyznania nehlásim. Prečo by teda mali ľudia, ktorí (dajme tomu) utekajú z Lýbie, Sýrie, či IS byť praví moslimovia? A ďalšia otázka. Prečo by to mali byť zrovna radikálni moslimovia?

Samozrejme chápem obavy, pretože vyplývajú hlavne z nevedomosti a nepoznaného. Pamätám si časy, keď za naše malé mesto Ružomberok, prišli hrať basketbal dve černošky. Všetci boli pohoršení a nedajbože, aby vyšli na ulicu, či do obchodu si kúpiť veci potrebné k prežitiu. Zaujímavé, ale však je, prečo kórejcov a vietnamcov, berieme bez problémov, ak nie sú našimi nadriadenými. A koľkokrát sa zistili únosy žien na potrebu bieleho mäsa smerujúce na východ, ktoré boli spôsobené priamo týmito šikmookými menšinami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, príde mi zaujímavé, ako sa ľudia ešte aj v 21. storočí dokážu kvôli farbe pleti, či náboženstvu rozlišovať, urážať a dokonca volať po strieľaní na hraniciach.

A aký je môj pohľad na týchto „čiernych“ ľudí? Nie som žiadny multikultúrny závyslák, ale istý čas a pár krát aj predtým som žil a žijem v Anglicku. Prvé razy som sa naozaj obával tmavšej pleti, ktorá prešla vôkol mňa a bolo mi aj divné (NIE NEPRÍJEMNE), keď som sa s niektorým z nich zoznámil a podali sme si ruku. Časom, ale človek zistí, že sú to takí istí, ba priateľskejší ľudia, ako my, hlavne slováci, ktorí si závidia aj nos medzi očami. Áno, nájdu sa medzi nimi beštie, lenivci, ale na druhú stranu .. nie sú takí istí aj medzi nami? Koľko slovákov, poliakov, maďarov, atď. sa prisťahovalo do Anglicka s vidinou ľahkého získania nemalých výhod a prídavkov na deti? Nie sme aj my tým pádom parazity?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som len neobhajoval, musím vyjadriť aj svoj názor. Určite som PROTI, aby prisťahovalci prišli na naše územie, či už české alebo slovenské. Nie sú za tým predsudky, rasistické alebo priam až fašistické úmysly. Jednoducho svojim laickým rozumom vidím, že náš štát nedokáže ponúknuť ani domácim dobré pracovné ponuky a tak nechápem, kde chce zamestnávať týchto ľudí. Jednoznačne, nech sa im ponúkne pomocná ruka, ale s podmienkami, ktoré vyslovil aj predseda austrálskej vlády Kevin Rudd, ktoré znamenali v skratke asi toľko: „Vy ste sa rozhodli prísť, tak sa nesťažujte na našu vlajku, náboženstvo a politiku. Rešpektujte našu krajinu a my budeme rešpektovať Vás. Ak sa Vám nepáči, využite slobodu v našej krajine a odíďte.“ S takýmito podmienkami by mali byť daní prisťahovalci zaradení iba do takých štátov, kde ich naozaj potrebujú. Napríklad Anglicko, Nemecko, Rakúsko, USA a pod. Nevidím zmysel ich zaraďovať do štátov, ktoré sa nevedia postarať ani o domáceho obyvateľa, akými sú napríklad Slovensko, Maďarsko, Taliansko a Poľsko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže posledné vety v tomto blogu? Predtým ako budete odcudzovať skúste sa zamyslieť nad tým, čo píšete. Či aj vaše deti nedezertovali do iného štátu za vidinou lepšieho života, kde hoc sú biele, tiež sú len parazitmi a prisťahovalcami, ktorí kradnú prácu domácim a či vy, ak by ste nesúhlasili s politikou vášho štátu, ktorá by hlásala vojnu a smrť, tak či by ste rovnako neutekali na iný kontinent s vidinou lepšieho života.

Marek Jánoš

Marek Jánoš

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Marek, mám 20 rokov a svoj život sa snažím žiť naplno. Po strednej škole som si našiel ihneď prácu, osamostatnil sa od rodiny a začal sa vo voľnom čase vzdelávať v literatúre, písaní a histórií.V mojom živote je jednoznačný základ láska a opora. Rád posedím s kamarátmi pri nejakom zaujímavom dialógu, no pivko nesmie chýbať. To by bolo v rýchlosti z mojej strany asi všetko. Pekný deň. Zoznam autorových rubrík:  ZačiatokMoja tvorbaIné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu