reklama

Užitočné nič nerobenie..

Kratší blog o rannom nič nerobení, premýšľaní. Nič nerobiť, neznamená byť neužitočný pre spoločnosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dnešný deň začal úžasne. Desať hodín pokojného spánku, ktorý neprerušil neúnavne zvoniaci budík, ale oddýchnuté telo a lúče Slnka, ktoré bolo už naozaj vysoko. Nakoľko som po včerajšom dni nemal nárok na raňajky, hodil som do seba len banán, zapil studeným mliekom a rozhodol som sa vydať vonku. Porušil som svoje pravidlo s dýmkou a zobral som si darovanú cigaru Romeo y Julietta. Na anglické pomery bolo naozaj horúco a obloha bez jediného mráčika.

Po pätnástich minútach chôdze som sa dostal do ďalšieho z parkov v našom malom meste. Vyhliadol som si najslnečnejší kopček, sadol si, rozpálil cigaru a obzeral si okolie. Sprvoti bolo mojím zámerom čítať, no priznám sa. Nechcelo sa mi prerušiť toto krásne nič nerobenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slnko pálilo, vlhká zem ma príjemne chladila a sila nikotínu ma priviedla do uzavretého sveta myšlienok. Pracoval som mysľou , oddychoval telom a v takomto stave som vydržal takmer hodinu a pol. Ak by som sa na seba pozrel z pohľadu iného človeka, divil by som sa mi, že som sa v bdelom stave takmer nepohol za tak dlhý čas. Moja myseľ však lietala a oči obdivovali. Uši načúvali a pokožka si užívala hladkajúci vetrík. Po dlhej dobe som mohol vypnúť od ťažkých a opakujúcich sa myšlienok ohľadom knihy Proces s dr. Jozefom Tisom a popustiť uzdu mojej poetickej a amatérsky-filozofickej mysli.

Uvažujem, že podobné nič nerobenie, ba meditácia nemôže človeku ublížiť. Však ako povedal R. W. Emerson: "Myšlienka je semeno činu." Nebojte sa preto občas upadnúť do nič nerobenia, ale nezabudnúť pri tom využívať svoje zmysli a myseľ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pekný deň.

Marek Jánoš

Marek Jánoš

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Marek, mám 20 rokov a svoj život sa snažím žiť naplno. Po strednej škole som si našiel ihneď prácu, osamostatnil sa od rodiny a začal sa vo voľnom čase vzdelávať v literatúre, písaní a histórií.V mojom živote je jednoznačný základ láska a opora. Rád posedím s kamarátmi pri nejakom zaujímavom dialógu, no pivko nesmie chýbať. To by bolo v rýchlosti z mojej strany asi všetko. Pekný deň. Zoznam autorových rubrík:  ZačiatokMoja tvorbaIné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu