reklama

Hľadanie vhodného literárneho rituálu

Ahojte, posledné dva týždne mi toho priniesli množstvo nového, občas humorného, ale i zaujímavého. Jeden deň bol predsa len, aspoň pre mňa určite najzaujímavejší.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Sedel som na posteli, plne uvoľnený a čítal si Ericha Maria Remarquea. Ako vášnivá a romantická duša v literárnom človeku, mám rád atmosféru, ktorá mi pri čítaní zlepšuje predstavivosť alebo ma natoľko upokojí, že sa viem do knihy ponoriť úplne. Nalial som si za kalíštek vína a pripravil vodnú fajku s domácim, ovocným tabakom. Atmosféra bola naladená a čítanie úžasné. Bohužiaľ mi vodná fajka začala vadiť, nakoľko pri jej ťahaní vzniká bublanie vody a kovové klepotanie tanierika. Nedalo mi to pokoja, knižku som odložiť a popri fajke a víne, som si sadol za internet.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už dlhšie ma zaujímali cigary a tak som googlil. Našiel som úžasný český blog s recenziami na rôzne kubi s rôznymi tvarmi, cenami, veľkosťami. Nedalo mi to a tak som čítal ďalej. Po pár hodinách som (aspoň čiastočne) pochopil výrobu, zmysel tvarov, rast tabakov a ich následné chute a tak som sa pobral do mesta a utratil bankovku za tento znamenite voňajúci šúľok. Po návrate domov som sa ihneď na ňu nevrhol, ale poprezeral som si jej krycí list a vnímal vôňu kvalitného kubánskeho tabaku. Bola to Cuaba Salomones, na ktorú som našiel recenziu na spomínanom blogu a tak som sa dozvedel, čo od nej môžem očakávať a čo hľadať. Rozhodol som sa, že ešte pre ňu nie je ten správny čas, a tak som ju odložil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhý deň svietilo krásne slniečko, bolo teplo a sneh sa pomaličky roztápal. Vtáci spievali, hmyz začal lietať a tak som sa rozhodol, že lepší čas určite nenadíde. Zobral som tašku, Cuabu, zapaľovač a knihu. Odobral som sa do neďalekého parku, zapálil ju podľa predpísaných pravidiel a vychutnával jej jemnú, korenisto-horkastú chuť. Čítanie bolo úžasné. Bol som vonku na slniečku, neďaleko sa naháňali deti, starší ľudia boli na nedeľnej prechádzke a ja som zas naháňal písmenká a maznal sa s dymom, akoby to bol najprítulnejší kocúr. Tento rituál mi plne vyhovoval, no aj napriek úžasnej atmosfére či chuti, som predsa len prichádzal o ten pokoj, nakoľko som sa cítil viac ako snob.. (ja viem, detinské, no predsa sa vždy riadim pocitmi), a tak som sa rozhodol, že kuba bude pre mňa existovať hlavne pri výnimočných udalostiach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po návrate domov, som si pustil obľúbené rockové balady a začal si variť. Jeden klip ma náramne zaujal, nakoľko sa odohrával v Stredozemi s bájnymi hobitmi, trpaslíkmi a Gandalfom. Gandalf bol už od mala, pre mňa zaujímavou postavou. Múdra, odvážna, no pokojná. Do záberu prišiel Gandalf so svojou „dýmkou“ na kraji úst, rozprával a pobafkával. A v tom som zistil, čo potrebujem. Vodná fajka, no ani kuba nie je pre mňa. Dýmka je to čo, by predsa len mohlo naplniť to, čo hľadám. Znovu som googlil, našiel značku a tvar, ktorý mi vyhovoval. Nasledoval tabak podľa odporúčaní a chuťových zložiek a nakoniec som stlačil ikonu na kúpu. Je to krásna churchwardenka. Teším sa na prvé spoznávanie s ňou a ako si sadneme, pri našich literárnych chvíľach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pekný deň prajem,

Marek.

Marek Jánoš

Marek Jánoš

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Marek, mám 20 rokov a svoj život sa snažím žiť naplno. Po strednej škole som si našiel ihneď prácu, osamostatnil sa od rodiny a začal sa vo voľnom čase vzdelávať v literatúre, písaní a histórií.V mojom živote je jednoznačný základ láska a opora. Rád posedím s kamarátmi pri nejakom zaujímavom dialógu, no pivko nesmie chýbať. To by bolo v rýchlosti z mojej strany asi všetko. Pekný deň. Zoznam autorových rubrík:  ZačiatokMoja tvorbaIné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu