reklama

Je dlhodobá láska zväzujúca?

Je noc, ja sedím na posteli a píšem tieto riadky. Neviem ako to vysvetliť, no jedine tým, že som už asi naozaj chorý človek. Neskorá hodina, ľudia na vôkol spiaci, tlmené svetlo, mäkká posteľ lákajúca ma do svojich voňavých perín, ale dokázal som jej odolať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Znovu ma k tomu prinútila láska.. Prečo? Za celý môj krátky život mi mnoho ľudí tvrdí ,že dlhodobá láska k žene ma bude zväzovať a dokonca mi nedovolí zdravo rozmýšľať. Pre moje šťastie je opak pravdou, pretože tak ako na jednom z mnohých templárskych hradov vo Francúzsku je vytesané: "Veritas vos liberabit" (Pravda vás oslobodí). Ja som za pravdu prijal lásku k žene. Pýtate sa prečo to nazývam pravdou? Poďme si to vysvetliť.

Spoločnosť okolo mňa mi neustále vnucuje pocit, že dlhodobý vzťah (láska) je zväzujúci a nepríjemný a preto čím menej lásky a viac partneriek tým lepšie pre rozvoj a duševnú samostatnosť. Nevedel som sa s podobnou myšlienkou stotožniť a prišiel čas, keď moje vedomie nadobudlo poznanie, že pravda je pre mňa úplne na inej ceste. Veritas vos liberabit. Táto cesta/pravda ma vôbec neukracovala, ale skôr oslobodila. Prestal som byť obklopený pocitmi, ktoré ma zužovali. To je predsa to správe. Toľkí to predsa tvrdia.Omyl! 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prestal som si nahovárať, že by som mal robiť čo ostatní. Je to také krásne prechovávať city k žene jednej , ako mať neustáli, ak sa to dá vôbec tak nazvať, milenecký styk s mnohými. Mňa napĺňa pokoj uspokojenia a plnohodnotnej moci a sily, keď viem, že daná žena baží len po mojich vlastnostiach a nie som len nástroj na uspokojenie jej pudových potrieb. Je krásne obdivovať ženu, ktorá urobí pre Vás aj to, čo by sama neurobila. Je to pocit nevyjadriteľný žiadnymi slovami či gestami. 

Mnoho ďalších by povedalo, že dlhodobá láska ma predsa len bude, ak nie zväzovať, aspoň ovplyvňovať v mojom ďalšom živote. V poznaní, tvorbe, rozhodnutiach. Poviem len áno. Určite každého človeka taký veľký a silný cit ovplyvní, ak je pravý. Všetko je však na nás do akej miery mu dovolíme zmeniť a ovplyvniť naše rozhodnutia a či mu dáme možnosť nás pripraviť o naše sny a či ich len skrášlime novým pocitom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľudia robia často chybu len v jednej veci. Oddajú sa láske natoľko, že zabúdajú na seba. Zabúdajú, že lásku musia tvoriť dvaja a tí sú samostatní, no spojení zároveň. Obetujú všetko, až lásku znenávidia a začnú sebe či osobe druhej ubližovať. Preto sa jej ľudia stránia. Preto si z nej vytiahli len to najľahšie, najkratšie a najsilnejšie. 

Toto uvedomenie zo mňa spravila muža, táto PRAVDA ma odpútala od klamstva v ktorom som žil. Od malého chlapca. Stal som sa voľným.

Na záver môžem už len povedať, že pokus o úvahu, ak to môžem aspoň pokusom nazvať, nemá niesť veľkú váhu umeleckosti či charizmy, ale je mojím malým výkrikom šťastia do tmy v ústrety ránu.

Pekný deň!

Marek Jánoš

Marek Jánoš

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Marek, mám 20 rokov a svoj život sa snažím žiť naplno. Po strednej škole som si našiel ihneď prácu, osamostatnil sa od rodiny a začal sa vo voľnom čase vzdelávať v literatúre, písaní a histórií.V mojom živote je jednoznačný základ láska a opora. Rád posedím s kamarátmi pri nejakom zaujímavom dialógu, no pivko nesmie chýbať. To by bolo v rýchlosti z mojej strany asi všetko. Pekný deň. Zoznam autorových rubrík:  ZačiatokMoja tvorbaIné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu